Informaţii generale

Menaj,stil de viata,ingrijire

Servicii de uz casnic,de ex:

  • pregatirea meselor
  • efectuarea comisioanelor
  • curatenie
  • treburi casnice
  • mentinerea unui climat interior sanatos
  • ingrijire plante si animale
  • spalat, calcat haine
  • udatul florilor din gradina

Asistenta acordata la stilul de viata

  • stabilirea rutinei zilnice
  • asistenta activitatilor zilnice
  • purtarea conversatiilor,mentinerea contactelor sociale,insotirea la diverse activitati
  • pregatirea persoanei aflata sub ingrijire pentru o schimbare de peisaj,bagaje etc.

Informaţii generale Austria şi Germania

Date generale referitoare la plată

Când îmi primesc onorariul?

Veţi primi onorariul dumneavoastră întotdeauna la sfârşitul turei de muncă.

Cum îmi primesc onorariul?

Înainte de începutul perioadei de muncă aveți posibilitatea să vă hotărâţi pentru o variantă de plată pe fişa cu datele pacientului.

Cum pot modifica varianta mea de plată față de convenţia mea de până acum?

Vă rugăm să sunaţi la agenţia dumneavoastră parteneră din România şi să discutaţi cu aceasta eventualele dorinţe de modificare. Puteţi să vă modificaţi contul cu până la 7 zile înainte de încheierea turei.

Pot primi un avans din onorariul meu?

Familia, respectiv pacientul însuşi vă poate acorda un avans. Acest lucru nu este însă obligatoriu, ci BENEVOL şi reprezintă un sprijin sincer din partea familiei!

În cazul în care aveţi nevoie urgent de bani în avans, puteţi întreba politicos după CEL PUŢIN 7 zile lucrate. Luaţi în considerare faptul că un avans nu poate fi mai mare faţă de munca prestată până la momentul respectiv.

Dacă familia refuză plata unui avans, nu mai există altă posibilitate a unei plăţi în avans. În acest caz respectaţi decizia familiei, căci s-a stabilit de la început că plata se va realiza la sfârşitul stagiului.

Informaţii importante privind interacţiunea cu pacienţii şi familiile acestora:

În fiecare ţară există obiceiuri şi tradiţii diferite. În continuare aveţi o listă cu aspectele pe care trebuie să le luaţi în considerare, respectiv să le evitaţi în Austria şi în Germania, deoarece este posibil ca în aceste ţări să fie considerate nepotrivite, respectiv nepoliticoase:

Înainte de plecare:

1) Datele pacientului:

Studiaţi în detaliu fişa anexată cu informaţiile pacientului: Trebuie să ştiţi în orice caz toate amănuntele privind pacientul dvs. Trebuie să cunoaşteţi pe de rost numele, vârsta, greutatea şi starea pacientului. De asemenea vă recomandăm să vă uitaţi pe internet să vedeţi unde se află locul de muncă, acest lucru indică interes şi vă face o imagine bună.

  • INDICAȚIE:  Agențiile de recrutare controlează acest lucru în mod aleatoriu şi în anumite circumstanţe pot anula contractul cu dumneavoastră, dacă nu știți nimic despre locul dumneavoastră de muncă!

2) Bagaj

Fiţi atenţi să aveţi la dumneavoastră suficientă îmbrăcăminte pentru toate condiţiile meteo.

  • Articole de igienă (periuţă de dinţi, pastă de dinţi, gel duş, şampon, etc.)
  • Pentru muncă vă recomandăm: haine lejere, comode, de zi cu zi (jeans, pantaloni de jogging, pulover, tricou, etc., eventual un rând de haine mai frumos). Luaţi în considerare ca hainele să fie spălate când ajungeţi şi nu luaţi în bagaj haine murdare ca să le spălaţi acolo. În principiu trebuie să luaţi haine suficiente pentru o săptămână, deoarece la locul de muncă aveţi posibilitatea în orice caz, să vă spălaţi hainele (detergent etc. veţi primi de la familie / vi se va pune la dispoziţie de pacient!).
  • Bani suficienţi pentru cheltuielile dumneavoastră personale. Ţigările, cardurile valorice pentru telefonul mobil/internet etc. NU vor fi plătite de familie.

Puteţi lua cu dumneavoastră, ca de exemplu la călătoriile cu avionul, o valiză mare şi un bagaj de mână.

  • Pentru călătorie se recomandă în orice caz o ţinută vizual atractivă!
    La fel de important este şi să ajungeţi la familie cu o ţinută curată şi îngrijită  – căci este adevărat că prima impresie contează!

La sosire:

SALUT

Un salut prietenos: Buna ziua, numele meu este ….. eu sunt îngrijitoarea pentru doamna / domnul ……

BAGAJ

Prezentaţi-vă pe scurt tuturor şi apoi întrebaţi unde puteţi vă puteți pune bagajul, respectiv unde este camera dumneavoastră.

PAUZĂ

Cereţi liniștit o pauză. Oricine este înţelegător, dacă doriţi să vă odihniţi câteva ore după o călătorie lungă.

Nu cereţi niciodată, direct după sosire, de ex. bani, notebook, W-lan (WIFI), credit pentru telefon, etc.
Acest lucru este absolut nepoliticos! Mai degrabă puteţi spune:
Aş dori să-mi sun familia şi să le spun că am ajuns cu bine.

Dacă mai doriţi orice altceva, puteţi cere politicos şi amabil pe parcursul perioadei de muncă, dar nu din prima zi !

La schimbare:

Faceţi-vă bagajul şi fiţi pregătit să plecaţi mai devreme sau mai târziu.

Explicaţi îngrijitoarei nou venită într-o rundă scurtă de introducere (aprox. 15 min.) obiectiv şi cu exactitate la ce aspecte trebuie să fie atentă şi unde se află toate lucrurile importante.

Declaraţii ca:

  • Aceasta este o familie proastă!
  • Aici nu-ţi dau nimic de mâncare!
  • Etc.

nu-şi au rostul aici!! Fiecare îngrijitoare trebuie să poată să-şi facă o imagine proprie şi să nu fie influenţată negativ.

ONORARIU & INFORMAŢII GENERALE

Onorariul dumneavoastră pentru o perioadă de muncă de 4 săptămâni se poate vedea pe fişa cu informaţiile pacientului. Vă rugăm să luaţi în considerare faptul că onorariul din contractul de muncă să nu fie mai mare decât suma care este trecută pe fişa cu informaţiile pacientului! Motivul pentru aceasta este bineînţeles că şi serviciile noastre costă ceva. Onorariul dumneavoastră efectiv, pe care îl primiţi integral fără alte reţineri, îl găsiţi mereu în fişa cu informaţiile pacientului! Din acesta nu vi se va mai reţine nimic. Onorariul se va vira către dumneavoastră sau către partenerul nostru din România la fiecare 4 săptămâni în funcţie de varianta aleasă de plată.

OBLIGAŢIE DE ÎNREGISTRARE ŞI DE ÎNCHEIERE A U7UI CONTRACT

Cu fişa cu informaţii semnată şi prin contractul de organizare declarați că sunteţi de acord în mod expres să îngrijiţi corect, în deplină cunoștință de cauză şi cu bună-credinţă pacientul descris în fişa cu informaţiile pacientului.

Dacă indiferent de motiv nu vă puteţi prezenta la momentul stabilit al plecării la punctul de plecare, vă rugăm să ne comunicaţi imediat acest lucru!

Mai departe, sunteţi obligat să informaţi biroul din România la întreprinderea călătoriei de întoarcere în România dacă urmează să vă întoarceţi sau nu la acelaşi loc de muncă. Pentru aceasta, în autocar vi se înmâna un formular pe care trebuie să îl completați

Indicație:  Vă rugăm să acordaţi atenţie disponibilităţii dumneavoastră, deoarece noi dorim să vă informăm imediat dacă au intervenit schimbări sau amânări.

PLATĂ

Noi emitem factură pentru dumneavoastră şi încasăm onorariul integral plus costurile de călătorie de la pacient în prealabil şi efectuăm plata onorariului dumneavoastră în contul bancar precizat de dumneavoastră. Plata se realizează la sfârşitul perioadei de muncă.
Modalitatea de plată dorită de dvs. o puteți menționa în fişa cu informaţiile pacientului semnată de dvs.!

TRANSFER & COSTURI DE CĂLĂTORIE

Costurile de transport vor fi preluate de pacient. Fiecare agenție de recrutare are un birou central de lucru. Costurile de pe teritoriul României până la punctul de plecare din Timişoara vor fi suportate personal.

EVALUĂRI

Oferim pacientului sau membrilor familiilor acestora posibilitatea de a evalua serviciile dumneavoastră. Cu cât primiţi evaluări mai bune, cu atât va fi mai uşor să primiţi un job, sau să câştigaţi mai mulţi bani. Deci gândiţi-vă întotdeauna că evaluarea muncii dumneavoastră prestată este evident publică şi că atât evaluările pozitive, cât şi cele negative pot influenţa cariera dumneavoastră.

SERVICE

La orice complicaţii sau întrebări generale vă oferim cu plăcere sprijin şi informaţii. Pentru detalii vă rugăm să contactaţi persoana dumneavoastră de contact din România.

Gestionarea problemelor la locul de muncă:

Ce pot să fac, dacă locul diferă clar faţă de informaţiile din fişa cu informaţii ale pacientului?

Aici este foarte important să vă păstraţi calmul! Sunaţi la agenţia dumneavoastră parteneră din România, explicaţi problema şi noi găsim o soluţie!

Ce fac, dacă nu primesc suficientă mâncare?

Îngrijirea este parte a veniturilor dumneavoastră şi trebuie să o realizaţi în mod obligatoriu. În cazul în care aveţi probleme aici, sunaţi neapărat agenţia dumneavoastră parteneră, pentru ca noi să putem discuta acest aspect cu familia.

Nu vreau să mai rămân nici măcar un minut la acest loc de muncă, ci pur şi simplu vreau să merg acasă. Ce trebuie să iau în considerare?

  1. Păstraţi-vă calmul şi anunţaţi-ne motivul pentru care nu vreţi să mai rămâneţi.
  2. Noi organizăm cât mai repede posibil un înlocuitor şi un transport înapoi acasă pentru dumneavoastră.
  3. Apoi vă dăm informaţii exacte despre ce sumă de bani veţi primi şi când. Într-o asemenea situaţie primiţi bani de cele mai multe ori în numerar direct de la familie.
  4. Conform contractului sunteţi obligat să rămâneţi la faţa locului până la 5 zile de la preaviz. Dacă refuzaţi acest lucru, vă faceţi culpabil! În cazul în care pacientul rămâne fără îngrijire din cauza plecării dumneavoastră spontane, atunci împotriva dumneavoastră se poate demara o procedură penală pentru încălcarea neglijentă a obligaţiilor. În cazuri extreme veţi fi condamnat până la 3 ani pedeapsă cu închisoarea (legislație valabilă în majoritatea țărilor din UE). Într-un astfel de caz, din păcate, pflegeboerse.at nu vă mai poate ajuta.
    Dacă rămâneţi până la maxim 5 zile de la preaviz, nu se poate întâmpla nimic!

Am o problemă cu agenţia mea parteneră din România sau cu transportul. Ce pot să fac?

Sunaţi-ne la numărul de telefon +43 (0) 3112 90 404 şi explicaţi problema dumneavoastră.
Dacă aveţi în continuare nemulţumiri faţă de persoana dumneavoastră de contact din România, aveţi posibilitatea să o schimbaţi, deoarece nou lucrăm cu multe firme partenere mari din România. În cazul în care există probleme de comunicare, vă putem pune la dispoziție un interpret în mod gratuit!

Fişă cu informaţii pentru dumneavoastră în calitate de îngrijitoare 24 ore în Austria

Onorariul dumneavoastră pentru o perioadă lucrată se poate vedea pe fişa cu informaţiile pacientului.
În Austria trebuie să luaţi în considerare următoarele informaţii:

  • În Austria dumneavoastră plătiţi asigurarea dumneavoastră socială pentru fiecare lună calendaristică începută, deja din prima zi.

De exemplu: Lucraţi în perioada 15.09. – 13.10. àTrebuie să plătiţi asigurare pentru 2 luni. Doar astfel familia primeşte sprijinul cu care ea finanţează îngrijirea.

  • Suplimentar trebuie să plătiţi şi 1x anual contribuţie la asociaţia profesională. Aceasta depinde de locul de muncă, este în funcţie de fiecare stat federal şi este între 40 € şi 109 € anual. Prezentare generală a contribuţiei la asociaţia profesională în funcţie de fiecare stat federal:

Steiermark € 80 Niederösterreich (Austria Inferioară) € 40
Tirol € 109 Kärnten (Carinthia) € 72
Vorarlberg € 55 Niederösterreich (Austria Inferioară) € 40
Viena € 40 Burgenland € 92
Oberösterreich (Austria Superioară) € 100 Salzburg € 99
  • Cotizaţiile la asigurări variază. Acestea depind de cât aţi câştigat anual în Austria, în cazuri normale contribuţiile minime pentru fiecare lună calendaristică începută sunt de 181,12 f €
  • Asigurarea socială este calculată în decizii trimestriale de impunere, care sunt trimise întotdeauna la începutul trimestrului. (primul trimestru: începutul lunii ianuarie, al doilea trimestru: începutul lunii aprilie, al treilea trimestru : începutul lunii iulie şi al patrulea trimestru : începutul lunii octombrie)

Exemplu: prima zi lucrătoare pe 1 ianuarie:

La începutul lunii ianuarie primiţi prin poştă la locul de muncă o decizie de impunere pentru primul trimestru integral. (de ex. 3 x 181,12 € = 543,36 €). Dacă munciţi doar în luna ianuarie şi apoi nu mai veniţi, trebuie să ne informaţi acest lucru. Noi comunicăm acest lucru la asigurarea socială şi creanţa se va reduce conform orelor de lucru prestate efectiv, iar dumneavoastră plătiţi doar o contribuţie lunară în valoare de 181,12 €. Aceasta este scadentă întotdeauna în ultima zi a celei de-a doua luni a trimestrului (în acest caz: 28.02.).

Exemplu 2: prima zi lucrătoare pe 1 februarie

La începutul lunii aprilie primiţi prin poştă la locul de muncă o decizie de impunere pentru primul şi al doilea trimestru (de ex. 5 x 181,12 € = 905,60 €). Dacă în acest caz mai lucraţi în Austria de ex. doar până în mai, trebuie să ne anunţaţi acest lucru şi noi transmitem informaţia către asigurare. Asigurarea reduce apoi de ex. creanţa la
4 x 181,12 € = 724.48 . Această sumă este scadentă întotdeauna în ultima zi a celei de-a doua luni a trimestrului (în acest caz: 31.05.).

OCUPAŢIE

În Austria aveţi nevoie pentru a lucra de o licenţă profesională ca îngrijitoare de persoane. În cazul în care nu dispuneţi încă de o astfel de licenţă, efectuăm noi înregistrarea pentru dumneavoastră. Pentru aceasta avem nevoie de:

  • O traducere legalizată în limba germană a extrasului dumneavoastră de cazier judiciar, precum şi în limba originală (inclusiv confirmarea traducerii legalizate), emis cu cel mult 3 luni în urmă.
  • O copie după cartea de identitate sau paşaportul de călătorie.
  • Procură semnată în vederea reprezentării în probleme profesionale.
  • Confirmare semnată conform căreia nu există motive de excludere a profesiei din cauza circumstanţelor care implică corupţie sau condamnări anterioare.

Dacă în orice moment nu mai puteţi sau nu mai vreţi să lucraţi, noi vă înregistrăm profesia ca inactivă, dacă ne informaţi şi ne solicitaţi acest lucru.

IMPORTANT: Înregistrarea profesiei dumneavoastră, care este obligatorie în Austria pentru munca legală, poate fi realizată de noi doar dacă înainte de începutul muncii există toate documentele la partenerii noştri de cooperare din România.

Dacă profesia dumneavoastră nu se mai poate înregistra din diverse motive (de ex. cazier judiciar inexistent, procedură actuală de insolvenţă sau procedură penală în Austria), atunci nu sunteţi asigurat în Austria. Dacă nu sunteţi asigurat, familia pierde suma de 275 € din creanţe pentru fiecare lună calendaristică în care aţi lucrat. Această pierdere se va reţine apoi din onorariul dumneavoastră şi se va compensa familiei. Într-un astfel de caz pentru aceasta nu trebuie să plătiţi nici asigurarea socială.

Pentru personalul de îngrijire 24 ore, care este detașat din România, se va emite formularul A1 de către Casa Națională de Pensii (CNPP) din România. Acest lucru se face de cele mai multe ori în termen de 40 – 60 zile. Detașarea însă este posibilă chiar dacă nu s-a întocmit încă formularul A1. Acesta se poate trimite ulterior.

Prin formularul A1 se confirmă, că angajata de îngrijire 24 ore are asigurări sociale încheiate în străinătate, în calitate de angajată a agenției de detașare. Detașarea persoanelor de îngrijire 24h în Germania se face pe baza Legii privind detașarea angajaților (AEntG) și constituie baza pentru seriozitatea unei agenții de intermediere cum suntem noi. O permisiune de ședere sau o permisiune de muncă nu este necesară.

Prin certificatul A1 și prezentarea acestuia, Angajatorul/ Beneficiarul din țara gazdă este scutit de obligativitatea încheierii asigurării sociale. Prin urmare nu este nevoie de înregistrări la asigurările sociale. Angajatorul din țara dvs. va achita automat pentru dvs. toate contribuțiile la asigurările sociale.

Asigurare de sănătate în Germania

Pentru detașare se va aloca un card european de asigurări de sănătate EKUZ. În practică, acest card se eliberează în aproximativ 14 zile de la solicitarea formularului A1. În cazul în care dvs. nu dețineți încă cardul european de sănătate, desigur că agenția română vă va ajuta să îl depuneți ulterior în caz de boală în Germania.

Costuri deplasări

Cheltuielile de deplasare vor fi achitate de familia germană.

Plata salariului

 Salariul specificat în toate anunțurile de pe Edo24.ro pentru Germania este salariu net! Adică dvs. veți încasa exact această sumă la fiecare 28 zile. În plus față de salariul dvs. pe perioada relației dvs. de muncă aveți asigurare de sănătate, accidente și pensie!

Dvs. puteți stabili împreună cu angajatorul/ agenția dvs. română de intermediere o audiență personală în care veți stabili modul de încasare al salariului dvs..

Aveți opțiunea de a alege plata în numerar la fața locului, direct la biroul angajatorul/ agenția dvs. română de intermediere sau puteți primi salariul prin virament în contul dvs. bancar personal.

Atenție, decontarea este posibilă întotdeauna la finele perioadei respective (1 tură = 28 zile)!

Dacă dvs. lucrați o perioadă mai lungă în Germania (2-3 luni), atunci este posibilă plata avansului direct la locul dvs. de muncă. Vă rugăm să țineți cont de faptul că plata unui avans constituie o acțiune benevolă din partea familiei respective din Germania și că nu poate fi cerută în mod automat. Discutați în avans cu angajatorul dvs. român dacă există posbilitatea achitării unui avans la locul dvs. de muncă.

NIVELUL „ÎNCEPĂTOR“

Îngrijitorul de bolnavi are dificultăți majore în a se face înțeles. Acordați îngrijitorului de bolnavi mai mult timp pentru a se putea face înțeles
și vorbiți rar, articulând în mod clar cuvintele. Aceste cunoștințe de limbă pot fi de interes, de exemplu, pentru clienții
ai căror părinți au limba română ca limbă maternă.

Întrebare: Kochen Sie gerne?

Răspuns: Ja.

NIVELUL „CUNOȘTINȚE DE BAZĂ“

Îngrijitorul de bolnavi poate să înțeleagă fraze și cuvinte folosite frecvent în legătură cu aspecte de importanță majoră pentru activitatea desfășurată de acesta (ca de exemplu, informații referitoare la persoana aflată în îngrijire și la familia acesteia, efectuarea cumpărăturilor, activitatea de lucru, împrejurimi). Acesta se poate face înțeles cu destul de multe dificultăți în situații uzuale, cu grad redus de dificultate, care presupun schimbul direct de informații, utilizând propoziții simple. De asemenea, acesta poate da câteva informații despre localitatea sa de domiciliu, pregătirea sa profesională, împrejurimi și despre alte lucruri care privesc aspecte de necesitate imediată.

Întrebare: Haben Sie schon in Deutschland gearbeitet?

Răspuns: Ja, arbeiten Deutschland ein Jahre.

NIVELUL „AVANSAT“

Persoana care se încadrează la acest nivel de cunoștințe de limbă poate înțelege o mulțime de lucruri dacă, atunci când se vorbește cu acesta, se folosește o pronunție clară și dacă este vorba de lucruri cunoscute care privesc activitatea de lucru, familia, hobby-uri etc. Îngrijitorul de bolnavi se poate descurca în majoritatea situațiilor de zi cu zi și se poate exprima în mod simplu cu privire la teme și domenii de interes personal. (experiențe, vise, speranțe, obiective de viitor, etc.)

Întrebare: Welche Patienten haben Sie betreut?

Răspuns: Ich betreut schon Frau, Ehepaar, Mann. Viele Patienten. Ein Patient war in
Rollstuhl und Katheter. Ich gewaschen, putzen, Medikamente kontrolliert.
Ich habe auch spazieren gegangen und zur Arzt gefahren.
Ich habe große Erfahrung, keine Sorge, mache alles gut.

NIVELUL „EXCELENT“

Îngrijitorul de bolnavi poate înțelege ideile principale ale unor texte complexe referitoare la chestiuni concrete și probleme abstracte
și poate purta, de asemenea, discuții utilizând termeni de specialitate care țin de domeniul său de activitate profesională.
Persoana care se încadrează la acest nivel de cunoștințe de limbă se poate exprima spontan și în mod cursiv, poate purta o discuție
obișnuită cu vorbitori nativi, fără ca acest lucru să necesite un efort deosebit pentru niciuna dintre persoanele care participă la discuție. Acesta se poate exprima clar și în mod detaliat despre domenii vaste, poate prezenta un punct de vedere propriu cu privire

+ Informaţii generale

Menaj,stil de viata,ingrijire

Servicii de uz casnic,de ex:

  • pregatirea meselor
  • efectuarea comisioanelor
  • curatenie
  • treburi casnice
  • mentinerea unui climat interior sanatos
  • ingrijire plante si animale
  • spalat, calcat haine
  • udatul florilor din gradina

Asistenta acordata la stilul de viata

  • stabilirea rutinei zilnice
  • asistenta activitatilor zilnice
  • purtarea conversatiilor,mentinerea contactelor sociale,insotirea la diverse activitati
  • pregatirea persoanei aflata sub ingrijire pentru o schimbare de peisaj,bagaje etc.

Informaţii generale Austria şi Germania

Date generale referitoare la plată

Când îmi primesc onorariul?

Veţi primi onorariul dumneavoastră întotdeauna la sfârşitul turei de muncă.

Cum îmi primesc onorariul?

Înainte de începutul perioadei de muncă aveți posibilitatea să vă hotărâţi pentru o variantă de plată pe fişa cu datele pacientului.

Cum pot modifica varianta mea de plată față de convenţia mea de până acum?

Vă rugăm să sunaţi la agenţia dumneavoastră parteneră din România şi să discutaţi cu aceasta eventualele dorinţe de modificare. Puteţi să vă modificaţi contul cu până la 7 zile înainte de încheierea turei.

Pot primi un avans din onorariul meu?

Familia, respectiv pacientul însuşi vă poate acorda un avans. Acest lucru nu este însă obligatoriu, ci BENEVOL şi reprezintă un sprijin sincer din partea familiei!

În cazul în care aveţi nevoie urgent de bani în avans, puteţi întreba politicos după CEL PUŢIN 7 zile lucrate. Luaţi în considerare faptul că un avans nu poate fi mai mare faţă de munca prestată până la momentul respectiv.

Dacă familia refuză plata unui avans, nu mai există altă posibilitate a unei plăţi în avans. În acest caz respectaţi decizia familiei, căci s-a stabilit de la început că plata se va realiza la sfârşitul stagiului.

Informaţii importante privind interacţiunea cu pacienţii şi familiile acestora:

În fiecare ţară există obiceiuri şi tradiţii diferite. În continuare aveţi o listă cu aspectele pe care trebuie să le luaţi în considerare, respectiv să le evitaţi în Austria şi în Germania, deoarece este posibil ca în aceste ţări să fie considerate nepotrivite, respectiv nepoliticoase:

Înainte de plecare:

1) Datele pacientului:

Studiaţi în detaliu fişa anexată cu informaţiile pacientului: Trebuie să ştiţi în orice caz toate amănuntele privind pacientul dvs. Trebuie să cunoaşteţi pe de rost numele, vârsta, greutatea şi starea pacientului. De asemenea vă recomandăm să vă uitaţi pe internet să vedeţi unde se află locul de muncă, acest lucru indică interes şi vă face o imagine bună.

  • INDICAȚIE:  Agențiile de recrutare controlează acest lucru în mod aleatoriu şi în anumite circumstanţe pot anula contractul cu dumneavoastră, dacă nu știți nimic despre locul dumneavoastră de muncă!

2) Bagaj

Fiţi atenţi să aveţi la dumneavoastră suficientă îmbrăcăminte pentru toate condiţiile meteo.

  • Articole de igienă (periuţă de dinţi, pastă de dinţi, gel duş, şampon, etc.)
  • Pentru muncă vă recomandăm: haine lejere, comode, de zi cu zi (jeans, pantaloni de jogging, pulover, tricou, etc., eventual un rând de haine mai frumos). Luaţi în considerare ca hainele să fie spălate când ajungeţi şi nu luaţi în bagaj haine murdare ca să le spălaţi acolo. În principiu trebuie să luaţi haine suficiente pentru o săptămână, deoarece la locul de muncă aveţi posibilitatea în orice caz, să vă spălaţi hainele (detergent etc. veţi primi de la familie / vi se va pune la dispoziţie de pacient!).
  • Bani suficienţi pentru cheltuielile dumneavoastră personale. Ţigările, cardurile valorice pentru telefonul mobil/internet etc. NU vor fi plătite de familie.

Puteţi lua cu dumneavoastră, ca de exemplu la călătoriile cu avionul, o valiză mare şi un bagaj de mână.

  • Pentru călătorie se recomandă în orice caz o ţinută vizual atractivă!
    La fel de important este şi să ajungeţi la familie cu o ţinută curată şi îngrijită  – căci este adevărat că prima impresie contează!

La sosire:

SALUT

Un salut prietenos: Buna ziua, numele meu este ….. eu sunt îngrijitoarea pentru doamna / domnul ……

BAGAJ

Prezentaţi-vă pe scurt tuturor şi apoi întrebaţi unde puteţi vă puteți pune bagajul, respectiv unde este camera dumneavoastră.

PAUZĂ

Cereţi liniștit o pauză. Oricine este înţelegător, dacă doriţi să vă odihniţi câteva ore după o călătorie lungă.

Nu cereţi niciodată, direct după sosire, de ex. bani, notebook, W-lan (WIFI), credit pentru telefon, etc.
Acest lucru este absolut nepoliticos! Mai degrabă puteţi spune:
Aş dori să-mi sun familia şi să le spun că am ajuns cu bine.

Dacă mai doriţi orice altceva, puteţi cere politicos şi amabil pe parcursul perioadei de muncă, dar nu din prima zi !

La schimbare:

Faceţi-vă bagajul şi fiţi pregătit să plecaţi mai devreme sau mai târziu.

Explicaţi îngrijitoarei nou venită într-o rundă scurtă de introducere (aprox. 15 min.) obiectiv şi cu exactitate la ce aspecte trebuie să fie atentă şi unde se află toate lucrurile importante.

Declaraţii ca:

  • Aceasta este o familie proastă!
  • Aici nu-ţi dau nimic de mâncare!
  • Etc.

nu-şi au rostul aici!! Fiecare îngrijitoare trebuie să poată să-şi facă o imagine proprie şi să nu fie influenţată negativ.

ONORARIU & INFORMAŢII GENERALE

Onorariul dumneavoastră pentru o perioadă de muncă de 4 săptămâni se poate vedea pe fişa cu informaţiile pacientului. Vă rugăm să luaţi în considerare faptul că onorariul din contractul de muncă să nu fie mai mare decât suma care este trecută pe fişa cu informaţiile pacientului! Motivul pentru aceasta este bineînţeles că şi serviciile noastre costă ceva. Onorariul dumneavoastră efectiv, pe care îl primiţi integral fără alte reţineri, îl găsiţi mereu în fişa cu informaţiile pacientului! Din acesta nu vi se va mai reţine nimic. Onorariul se va vira către dumneavoastră sau către partenerul nostru din România la fiecare 4 săptămâni în funcţie de varianta aleasă de plată.

OBLIGAŢIE DE ÎNREGISTRARE ŞI DE ÎNCHEIERE A U7UI CONTRACT

Cu fişa cu informaţii semnată şi prin contractul de organizare declarați că sunteţi de acord în mod expres să îngrijiţi corect, în deplină cunoștință de cauză şi cu bună-credinţă pacientul descris în fişa cu informaţiile pacientului.

Dacă indiferent de motiv nu vă puteţi prezenta la momentul stabilit al plecării la punctul de plecare, vă rugăm să ne comunicaţi imediat acest lucru!

Mai departe, sunteţi obligat să informaţi biroul din România la întreprinderea călătoriei de întoarcere în România dacă urmează să vă întoarceţi sau nu la acelaşi loc de muncă. Pentru aceasta, în autocar vi se înmâna un formular pe care trebuie să îl completați

Indicație:  Vă rugăm să acordaţi atenţie disponibilităţii dumneavoastră, deoarece noi dorim să vă informăm imediat dacă au intervenit schimbări sau amânări.

PLATĂ

Noi emitem factură pentru dumneavoastră şi încasăm onorariul integral plus costurile de călătorie de la pacient în prealabil şi efectuăm plata onorariului dumneavoastră în contul bancar precizat de dumneavoastră. Plata se realizează la sfârşitul perioadei de muncă.
Modalitatea de plată dorită de dvs. o puteți menționa în fişa cu informaţiile pacientului semnată de dvs.!

TRANSFER & COSTURI DE CĂLĂTORIE

Costurile de transport vor fi preluate de pacient. Fiecare agenție de recrutare are un birou central de lucru. Costurile de pe teritoriul României până la punctul de plecare din Timişoara vor fi suportate personal.

EVALUĂRI

Oferim pacientului sau membrilor familiilor acestora posibilitatea de a evalua serviciile dumneavoastră. Cu cât primiţi evaluări mai bune, cu atât va fi mai uşor să primiţi un job, sau să câştigaţi mai mulţi bani. Deci gândiţi-vă întotdeauna că evaluarea muncii dumneavoastră prestată este evident publică şi că atât evaluările pozitive, cât şi cele negative pot influenţa cariera dumneavoastră.

SERVICE

La orice complicaţii sau întrebări generale vă oferim cu plăcere sprijin şi informaţii. Pentru detalii vă rugăm să contactaţi persoana dumneavoastră de contact din România.

Gestionarea problemelor la locul de muncă:

Ce pot să fac, dacă locul diferă clar faţă de informaţiile din fişa cu informaţii ale pacientului?

Aici este foarte important să vă păstraţi calmul! Sunaţi la agenţia dumneavoastră parteneră din România, explicaţi problema şi noi găsim o soluţie!

Ce fac, dacă nu primesc suficientă mâncare?

Îngrijirea este parte a veniturilor dumneavoastră şi trebuie să o realizaţi în mod obligatoriu. În cazul în care aveţi probleme aici, sunaţi neapărat agenţia dumneavoastră parteneră, pentru ca noi să putem discuta acest aspect cu familia.

Nu vreau să mai rămân nici măcar un minut la acest loc de muncă, ci pur şi simplu vreau să merg acasă. Ce trebuie să iau în considerare?

  1. Păstraţi-vă calmul şi anunţaţi-ne motivul pentru care nu vreţi să mai rămâneţi.
  2. Noi organizăm cât mai repede posibil un înlocuitor şi un transport înapoi acasă pentru dumneavoastră.
  3. Apoi vă dăm informaţii exacte despre ce sumă de bani veţi primi şi când. Într-o asemenea situaţie primiţi bani de cele mai multe ori în numerar direct de la familie.
  4. Conform contractului sunteţi obligat să rămâneţi la faţa locului până la 5 zile de la preaviz. Dacă refuzaţi acest lucru, vă faceţi culpabil! În cazul în care pacientul rămâne fără îngrijire din cauza plecării dumneavoastră spontane, atunci împotriva dumneavoastră se poate demara o procedură penală pentru încălcarea neglijentă a obligaţiilor. În cazuri extreme veţi fi condamnat până la 3 ani pedeapsă cu închisoarea (legislație valabilă în majoritatea țărilor din UE). Într-un astfel de caz, din păcate, pflegeboerse.at nu vă mai poate ajuta.
    Dacă rămâneţi până la maxim 5 zile de la preaviz, nu se poate întâmpla nimic!

Am o problemă cu agenţia mea parteneră din România sau cu transportul. Ce pot să fac?

Sunaţi-ne la numărul de telefon +43 (0) 3112 90 404 şi explicaţi problema dumneavoastră.
Dacă aveţi în continuare nemulţumiri faţă de persoana dumneavoastră de contact din România, aveţi posibilitatea să o schimbaţi, deoarece nou lucrăm cu multe firme partenere mari din România. În cazul în care există probleme de comunicare, vă putem pune la dispoziție un interpret în mod gratuit!

+ Ingrijire Batrani Austria

Fişă cu informaţii pentru dumneavoastră în calitate de îngrijitoare 24 ore în Austria

Onorariul dumneavoastră pentru o perioadă lucrată se poate vedea pe fişa cu informaţiile pacientului.
În Austria trebuie să luaţi în considerare următoarele informaţii:

  • În Austria dumneavoastră plătiţi asigurarea dumneavoastră socială pentru fiecare lună calendaristică începută, deja din prima zi.

De exemplu: Lucraţi în perioada 15.09. – 13.10. àTrebuie să plătiţi asigurare pentru 2 luni. Doar astfel familia primeşte sprijinul cu care ea finanţează îngrijirea.

  • Suplimentar trebuie să plătiţi şi 1x anual contribuţie la asociaţia profesională. Aceasta depinde de locul de muncă, este în funcţie de fiecare stat federal şi este între 40 € şi 109 € anual. Prezentare generală a contribuţiei la asociaţia profesională în funcţie de fiecare stat federal:

Steiermark € 80 Niederösterreich (Austria Inferioară) € 40
Tirol € 109 Kärnten (Carinthia) € 72
Vorarlberg € 55 Niederösterreich (Austria Inferioară) € 40
Viena € 40 Burgenland € 92
Oberösterreich (Austria Superioară) € 100 Salzburg € 99
  • Cotizaţiile la asigurări variază. Acestea depind de cât aţi câştigat anual în Austria, în cazuri normale contribuţiile minime pentru fiecare lună calendaristică începută sunt de 181,12 f €
  • Asigurarea socială este calculată în decizii trimestriale de impunere, care sunt trimise întotdeauna la începutul trimestrului. (primul trimestru: începutul lunii ianuarie, al doilea trimestru: începutul lunii aprilie, al treilea trimestru : începutul lunii iulie şi al patrulea trimestru : începutul lunii octombrie)

Exemplu: prima zi lucrătoare pe 1 ianuarie:

La începutul lunii ianuarie primiţi prin poştă la locul de muncă o decizie de impunere pentru primul trimestru integral. (de ex. 3 x 181,12 € = 543,36 €). Dacă munciţi doar în luna ianuarie şi apoi nu mai veniţi, trebuie să ne informaţi acest lucru. Noi comunicăm acest lucru la asigurarea socială şi creanţa se va reduce conform orelor de lucru prestate efectiv, iar dumneavoastră plătiţi doar o contribuţie lunară în valoare de 181,12 €. Aceasta este scadentă întotdeauna în ultima zi a celei de-a doua luni a trimestrului (în acest caz: 28.02.).

Exemplu 2: prima zi lucrătoare pe 1 februarie

La începutul lunii aprilie primiţi prin poştă la locul de muncă o decizie de impunere pentru primul şi al doilea trimestru (de ex. 5 x 181,12 € = 905,60 €). Dacă în acest caz mai lucraţi în Austria de ex. doar până în mai, trebuie să ne anunţaţi acest lucru şi noi transmitem informaţia către asigurare. Asigurarea reduce apoi de ex. creanţa la
4 x 181,12 € = 724.48 . Această sumă este scadentă întotdeauna în ultima zi a celei de-a doua luni a trimestrului (în acest caz: 31.05.).

OCUPAŢIE

În Austria aveţi nevoie pentru a lucra de o licenţă profesională ca îngrijitoare de persoane. În cazul în care nu dispuneţi încă de o astfel de licenţă, efectuăm noi înregistrarea pentru dumneavoastră. Pentru aceasta avem nevoie de:

  • O traducere legalizată în limba germană a extrasului dumneavoastră de cazier judiciar, precum şi în limba originală (inclusiv confirmarea traducerii legalizate), emis cu cel mult 3 luni în urmă.
  • O copie după cartea de identitate sau paşaportul de călătorie.
  • Procură semnată în vederea reprezentării în probleme profesionale.
  • Confirmare semnată conform căreia nu există motive de excludere a profesiei din cauza circumstanţelor care implică corupţie sau condamnări anterioare.

Dacă în orice moment nu mai puteţi sau nu mai vreţi să lucraţi, noi vă înregistrăm profesia ca inactivă, dacă ne informaţi şi ne solicitaţi acest lucru.

IMPORTANT: Înregistrarea profesiei dumneavoastră, care este obligatorie în Austria pentru munca legală, poate fi realizată de noi doar dacă înainte de începutul muncii există toate documentele la partenerii noştri de cooperare din România.

Dacă profesia dumneavoastră nu se mai poate înregistra din diverse motive (de ex. cazier judiciar inexistent, procedură actuală de insolvenţă sau procedură penală în Austria), atunci nu sunteţi asigurat în Austria. Dacă nu sunteţi asigurat, familia pierde suma de 275 € din creanţe pentru fiecare lună calendaristică în care aţi lucrat. Această pierdere se va reţine apoi din onorariul dumneavoastră şi se va compensa familiei. Într-un astfel de caz pentru aceasta nu trebuie să plătiţi nici asigurarea socială.

+ Ingrijire Batrani Germania

Pentru personalul de îngrijire 24 ore, care este detașat din România, se va emite formularul A1 de către Casa Națională de Pensii (CNPP) din România. Acest lucru se face de cele mai multe ori în termen de 40 – 60 zile. Detașarea însă este posibilă chiar dacă nu s-a întocmit încă formularul A1. Acesta se poate trimite ulterior.

Prin formularul A1 se confirmă, că angajata de îngrijire 24 ore are asigurări sociale încheiate în străinătate, în calitate de angajată a agenției de detașare. Detașarea persoanelor de îngrijire 24h în Germania se face pe baza Legii privind detașarea angajaților (AEntG) și constituie baza pentru seriozitatea unei agenții de intermediere cum suntem noi. O permisiune de ședere sau o permisiune de muncă nu este necesară.

Prin certificatul A1 și prezentarea acestuia, Angajatorul/ Beneficiarul din țara gazdă este scutit de obligativitatea încheierii asigurării sociale. Prin urmare nu este nevoie de înregistrări la asigurările sociale. Angajatorul din țara dvs. va achita automat pentru dvs. toate contribuțiile la asigurările sociale.

Asigurare de sănătate în Germania

Pentru detașare se va aloca un card european de asigurări de sănătate EKUZ. În practică, acest card se eliberează în aproximativ 14 zile de la solicitarea formularului A1. În cazul în care dvs. nu dețineți încă cardul european de sănătate, desigur că agenția română vă va ajuta să îl depuneți ulterior în caz de boală în Germania.

Costuri deplasări

Cheltuielile de deplasare vor fi achitate de familia germană.

Plata salariului

 Salariul specificat în toate anunțurile de pe Edo24.ro pentru Germania este salariu net! Adică dvs. veți încasa exact această sumă la fiecare 28 zile. În plus față de salariul dvs. pe perioada relației dvs. de muncă aveți asigurare de sănătate, accidente și pensie!

Dvs. puteți stabili împreună cu angajatorul/ agenția dvs. română de intermediere o audiență personală în care veți stabili modul de încasare al salariului dvs..

Aveți opțiunea de a alege plata în numerar la fața locului, direct la biroul angajatorul/ agenția dvs. română de intermediere sau puteți primi salariul prin virament în contul dvs. bancar personal.

Atenție, decontarea este posibilă întotdeauna la finele perioadei respective (1 tură = 28 zile)!

Dacă dvs. lucrați o perioadă mai lungă în Germania (2-3 luni), atunci este posibilă plata avansului direct la locul dvs. de muncă. Vă rugăm să țineți cont de faptul că plata unui avans constituie o acțiune benevolă din partea familiei respective din Germania și că nu poate fi cerută în mod automat. Discutați în avans cu angajatorul dvs. român dacă există posbilitatea achitării unui avans la locul dvs. de muncă.

+ Competență lingvistică

NIVELUL „ÎNCEPĂTOR“

Îngrijitorul de bolnavi are dificultăți majore în a se face înțeles. Acordați îngrijitorului de bolnavi mai mult timp pentru a se putea face înțeles
și vorbiți rar, articulând în mod clar cuvintele. Aceste cunoștințe de limbă pot fi de interes, de exemplu, pentru clienții
ai căror părinți au limba română ca limbă maternă.

Întrebare: Kochen Sie gerne?

Răspuns: Ja.

NIVELUL „CUNOȘTINȚE DE BAZĂ“

Îngrijitorul de bolnavi poate să înțeleagă fraze și cuvinte folosite frecvent în legătură cu aspecte de importanță majoră pentru activitatea desfășurată de acesta (ca de exemplu, informații referitoare la persoana aflată în îngrijire și la familia acesteia, efectuarea cumpărăturilor, activitatea de lucru, împrejurimi). Acesta se poate face înțeles cu destul de multe dificultăți în situații uzuale, cu grad redus de dificultate, care presupun schimbul direct de informații, utilizând propoziții simple. De asemenea, acesta poate da câteva informații despre localitatea sa de domiciliu, pregătirea sa profesională, împrejurimi și despre alte lucruri care privesc aspecte de necesitate imediată.

Întrebare: Haben Sie schon in Deutschland gearbeitet?

Răspuns: Ja, arbeiten Deutschland ein Jahre.

NIVELUL „AVANSAT“

Persoana care se încadrează la acest nivel de cunoștințe de limbă poate înțelege o mulțime de lucruri dacă, atunci când se vorbește cu acesta, se folosește o pronunție clară și dacă este vorba de lucruri cunoscute care privesc activitatea de lucru, familia, hobby-uri etc. Îngrijitorul de bolnavi se poate descurca în majoritatea situațiilor de zi cu zi și se poate exprima în mod simplu cu privire la teme și domenii de interes personal. (experiențe, vise, speranțe, obiective de viitor, etc.)

Întrebare: Welche Patienten haben Sie betreut?

Răspuns: Ich betreut schon Frau, Ehepaar, Mann. Viele Patienten. Ein Patient war in
Rollstuhl und Katheter. Ich gewaschen, putzen, Medikamente kontrolliert.
Ich habe auch spazieren gegangen und zur Arzt gefahren.
Ich habe große Erfahrung, keine Sorge, mache alles gut.

NIVELUL „EXCELENT“

Îngrijitorul de bolnavi poate înțelege ideile principale ale unor texte complexe referitoare la chestiuni concrete și probleme abstracte
și poate purta, de asemenea, discuții utilizând termeni de specialitate care țin de domeniul său de activitate profesională.
Persoana care se încadrează la acest nivel de cunoștințe de limbă se poate exprima spontan și în mod cursiv, poate purta o discuție
obișnuită cu vorbitori nativi, fără ca acest lucru să necesite un efort deosebit pentru niciuna dintre persoanele care participă la discuție. Acesta se poate exprima clar și în mod detaliat despre domenii vaste, poate prezenta un punct de vedere propriu cu privire